neděle 9. března 2014

Jak na svěží vánek z úst...

Obrázek
Nevím, jak to máte vy, ale já jsem se nějak dostala do bodu, kdy pro lepší pocit v ústech nesahám automaticky po žvýkačce. Od doby, co jsem přičichla k přírodní kosmetice a začala koumat složená, tak jsem ze žvýkaček spíše v rozpacích. Nejsem jejich odpůrcem, ani zastáncem, ale postupně jsme se rozloučili a kabelce již nemají své pravidelné místo.


Po zbavení se žvýkaček, jsem i tak musela rychle najít bleskového pomocníka do kabelky, abych se nestala zosobněním tohohle obrázku ;-)

Obrázek
Tak hurá na tři bojovníky, kteří se mnou pečují...
Bione Cosmetics DENTAMINT ústní sprej
Složení: aqua, alcohol denat., PEG-40 hydrogenatedcastor oil, xylitol, carnitine, sodium bicarbonate, potassium sorbate, menthol, sucralose, cinnamomum cassia oil (skořicový olej), eucalyptus alba leaf extract (extract listů blahovičníku), rosmarinus officinalis flower oil (olej květu rozmarýnu lékařského), pimpinella anisum fruit oil (olej plodu bedrníku anýzu), mentha piperita oil (olej máty peprné), eugenia caryophyllus bud oil (hřebíčkový olej), benzalkonium chloride ubiquinone, CI 19140, 42051 (3)


Jako prvního pomocníka bych vám představila ústní sprej od Bione Cosmetics. Jak sami vidíte, tak složení není teda úplně senzační. I přes to je sprej v ústech příjemný, ačkoli jsem si na jeho aplikaci musela chvíli zvykat. Přece jen jsem nikdy nebyla zvyklá na sprej. Nejprve jsem používala menšího kolegu, který má nepatrně odlišné složení, a teď mě čeká "spolupráce" s jeho větším bráchou. Pro osvěžení ústní dutiny stačí jedno, max. dvě šplíchnutí, po kterých na jazyku zůstává chuť jako z ústní vody. Sehnat se dá v některých drogeriích Jasmín a dokonce někdy i v Tetě.

Binaca AEROblast
Složení: SD Alcohol 38B, Isobutane, Water, Glycerin, Flavor, Sodium Saccharin


Sprej Binaca je u mě zatím nováčkem, zkoušíme to spolu nově, ale už i za těch pár dní na mě udělal dojem. Složení taky není úplně značka ideál, ale i přes to neskryvá nenápadné neřády. Na první šplíchnutí mě překvapila mentolová síla a rozdílný pocit proti spreji Bione Cosmetics. Jelikož se jedná o klasický sprej v plechové nádobce, tak svěží chuť není tak vodnatá. Pokud si jej šplíchnete spíše směrem na patro než na jazyk, tak svěžest vydrží srovnatelně dlouho jako u žvýkačky. Tohoto malého prcka seženete v drogeriích Rossmann.

Alverde ústní voda
Složení: Aqua, Sorbitol, Aloe Barbadensis Extract (extrakt aloe pravé), Calendula Officinalis Flower Extract (extrakt květu měsíčku lékařského), Chamomilla Recutita Flower Extract (extrakt květu heřmánku pravého), Sodium Fluoride, Mentha Spicata Var. Crispa Leaf Oil (olej listů máty kadeřavé), Mentha Arvensis Leaf Oil (olej listů máty rolní), Menthol, Ascorbic Acid


Na závěr už jen jedna ústní voda. Možná jste u Alverde už zaregistrovali i ústní péči, která se v regálech objevuje. Neodolala jsem a rozhodla se ji vyzkoušet. Voda má nasládlou chuť a příjemně voní. V ústech není tak agresivní, neštípe a nepálí. Pokud ano, tak opravdu tak jemně, že si toho nestihám všimnout.

I tak je třeba si dávat pozor. Ve složení můžeme najít sorbitol, což vysvětluje i nasládlou chuť. Jedná se o sladidlo, které se nachází ve značné části žvýkaček, a které může (samozřejmě ve větších dávkách) způsobovat úbytek váhy (neradujte se předčasně, úbytek je způsoben zejména průjmy). Nemyslím si, že by sorbitol u ústní vody byl velkým problémem, voda je určena pouze pro výplachy, proto ji záměrně nepolykejte. Sorbitol zde zmiňuji především kvůli žvýkačkám. Z těch si ho do žaludku "nažvýkame" raz dva a kdoví kolik. Takže žvýkačky nežvýkejte jak na běžícím páse a nebo si složení hlídejte i tam :)

Pokud jste se opět prokousali až nakonec, žádný bojovník vás nezaujal, a i přes to byste chtěli svěží dech za pomocí přírodních složek. Pak lze v kabelce žvýkačky a ústní sprej nahradit malou lahvičkou organického mátového oleje. Pro svěží dech pak stačí dát do pusy jednu kapku a dosáhnete stejného pocitu svěžesti.

A jaké jsou Vaše tipy na svěží dech a příjemný pocit v ústech?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...