pondělí 30. prosince 2013

Sůl nad zlato... a ještě něco navíc

Třkrát hurá a jsem zpátky... věřím, že s koncem letošního roku pro vás také končí hektické období a že jste se plně oddávali svátečnímu odpočívání. Já se mu v plné míře KONEČNĚ zcela poddám zrovna dnes... a nebudu na to sama...
Rovnou se bez okolků přiznám, že jsem spíše lenošivý typ člověka, kterému pro relax a odpočinek postačí i pohodlné křeslo. Ale letos jsem naprosto propadla dlouhým relaxačním koupelím. Nedovedu si už představit nic lepšího než pořádně horkou vanu.
Jako mála jsem milovala pěnu do vodu. Když jsem po ní sahla i letos, tak jsem při bližším prozkoumání složení, pěnu opět vrátila na okraj vany, kde jí to taky moc sluší a tímto jsme bohužel rozkmotřily. Tak začalo mé hledání toho správného parťáka do vany. Naštěstí se nejednalo o nijak dlouhou cestu a věrným společníkem se stal "kilový macík" Naturalis s vůní levandule, což mu jen přidává plusové body a věřím, že se ho jen tak nevzdám a že spolu zažijeme mnoho krásných chvilek :)

Naturalis koupelová sůl s vůní Levandule 1000g
Složení: sodium chloride, silica, sodium bicarbonate

Mého nového společníka jste mohli zahlédnout v minulém článku. A jak to s ním tedy je? V první řadě mě těší jeho složení, je jednoduché a neškodné. Po otevření plastové lahve má sůl neodolatelnou vůni, která je opravdu silná. Při rozpuštění soli se intenzivní vůně mění v nenápadnou, ale i ta dokáže celou koupelnu provonět. Já používám 2 víčka, resp. 2 polévkové lžíce na jednu koupel. Po jejím skončení je kůže velmi příjemná na dotek a provoněná. Jedinou výtku, kterou na adresu soli Naturalis můžu říct, je, že po jejím rozpuštění se ve vaně mohou objevit i drobné kamínky, které mohou někomu vadit (mě to však nikterat nevadí). Tuto sůl určitě doporučuji každému, kdo má rád dlouhé "máčení" v horké vodě, relax a vůni levandule.
Tip: Než se sůl rozpustí, tak je příjemná na promasírování problematických partií (např. stehna).

To není všechno...
Pokud vám však zachtělo relaxační koupele zrovna teď a relaxační sůl je pro vás nedostatkovým zbožím, tak není nic jednoduššího než si nějakou tu směs do vodní lázně vyrobit.

Co budeme potřebovat?
50g jedlé sody
25g kyseliny citrónové
25g kukuričného škrobu (Gustin)
5g olivového oleje
+ skořice, pár kapek 100% přírodního esenciálního oleje
+ forma


Všechny přísady dobře promícháme v misce, a pak už záleží jen na vás, jestli se dáte do tvoření kuliček, tvarování srdíček atd. za pomoci formy nebo směs necháte pouze vyschnout a do koupele ji budete (stejně jako sůl) dávát po lžících. Poslední varianta je vhodná i pro případ, že se některé již vysušené šumivky při manipulaci rozbijí... Jelikož jsem šumivky dělala ještě před vánočními svátky, tak jsem je doplnila o vánoční vůni skořice a červeného pomeranče, který je podle mě energizující. Koupel je příjemná nejen díky zvolené vůni, ale především díky obsahu oleje. Rozehřátá pokožka do sebe olej krásně nasákne a je opět příjemná na dotek (řekla bych, že je snad ještě příjemnější než po solné koupeli). Díky obsahu oleje už není potřeba používat po koupeli krém... (alespoň ne v mém případě ;-))

Sůl Naturalis má rozhodně velkého konkurenta o mou přízeň.
Všem, které zajímá výroba šumivek, mýdel a kosmetiky, určitě doporučuji blog Moderná alchymistka. Blog je plný inspirace a vždy na něm najdete něco nového, co vás nadchne :) přeji vám příjemné čtění.

Jaký je váš tip na relaxační koupel a co vás dokáže opravdu povzbudit?


2 komentáře:

  1. Video na výrobu šumivých guličiek som pozerala už pred tromi rokmi, nadchlo ma, ale doteraz som sa k ich výrobe nedokopala! Toto ma znova trošku nakoplo, takže píšem si zoznam čo treba kúpiť a dávam si predsavzatie ich v novom roku vyrobiť!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rychlovka, která udělá radost, určitě si je "příští" rok udělej :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...