úterý 12. listopadu 2013

Vlasy jako symbol krásy...

Obrázek
Vlasy, vlasy, vlasy... všude samé vlasy. Né, že bych o nich tolik četla, ale neustále se s nimi potkávám. Bohužel nejčastějším místem setkání není moje drahocená kebulka, ale všechny ostatní místa (koupelna, chodba, koberec...). Je to tak, padání vlasů postihlo i mě. Vlasy mi padají přímo závodní rychlostí až se budím se strachem, že další ráno je budu mít už jen tři... a ty, uznejte samy, v culíku nevypadají moc hezky.

Rozhodla jsem se včas zakročit. Moje vlasy potřebuji vyživit jak vnitřně (pomocí nějakých vitamínů), tak také zevně pomocí dobrého šamponu, masky atd. Má momentální vlasopéče, kterou jsem nasadila vypadá takto - stimulátor vlasového růstu Bioaquanol U, regenrační šampon Bione Cosmetics, dětský vlasový a tělový šampón Akuna, kondcionér Alverde, vlasové máslo Alverde, vitamíny Full spectrum (Calivita) a New Life (Calivita).

Dětský vlasový a tělový BIO šampon
Složení: Aqua, Sodium C 14-17 Sec Alkyl Sulfonate, Cocamide Oxide, Cocamidopropyl Betaine (pěnidlo povolené v přír. kosmetice; splňuje podmínky ECOCERT), Coco Glucoside, Disodium Cocoyl Glutamate, Glycol Distearate, Cocamide DEA, Hydrolyzed Silk, Lactic Acid, Parfume, Soya Lecithin, Ginseng, Horsetail, Yarrow, Aloe Vera, Panthenol, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol (konzervant, který nahrazuje problematiké parabeny), Allantoin.

V prvním dojmech jsem byla nadšená, teď jsem spíš v rozpacích. Ze začátku jsem měla pocit, že dělá mým vlasům dobře, poslední dobou tento pocit však rychle ztrácím. Šampon se pyšní tím, že je SLS and SLES free!!! Což mě samozřejmě velmi potěšilo. Trošku mě jen zarážela pěnivost, která byla opravdu neskutečná.Vlasy mi však po něm divně vrzají a po delším používání původní nadšení opadlo. Kladem však stále zůstává, že ho stačí malé množství.

BIO KERATIN OBILNÉ KLÍČKY Regenerační šampon
Složení: aqua, sodium c 12–14 olefin sulfonate, cocamide oxide, sodium cocoyl glutamate, cocamide DEA, cocamidopropyl betaine, sodium chloride, panthenol, glycol distearate, soya lecithin, lactid acid, parfum, wheat germ glycerides, phenoxyethanol, hydrolyzed keratin, hydroxypropyl silk amino acids.

Na tento šampon jsem se těšila, přiznám se, že od něj očekávám zázrak, ikdyž se asi nestane, ale věřím, že jednou... snad ano. Jeho používáním by mělo docházet k doplnění vlasové struktury narušené slunečním zářením, barvením, trvalou ondulací, fénováním, odbarvováním a stárnutím. Má jemnou parfemaci a vlasy po něm tak moc nevrzají.

!! Mým velkým zklamáním je však zjištění, že oba obsahují Cocamide DEA. Jedná se o chemicky modifikovanou látkou (syntetický tenzid) z kokosového oleje, která se používá jako zahušťovadlo a pěnidlo šamponu. Je rovněž alergenem a podle EWG's databáze dosahuje v hodnocení až 7!! Největším vykřičníkem však je, že podle Mezinárodní agentury pro výzkum rakoviny (International Agency for Research on Cancer - IARC) je tato látka karcinogenem skupiny 2B. V Kanadě dokonce patří mezi zakázané látky. A teď babo raď, používat či ne... A proč jsou takové potvorstva u nás povolená?? !!
Tzn. hledám nový šampon


Vlasové máslo Avokádo Alverde - Repair-Haarbutter Avocado Sheabutter
Složení: Aqua, Glycine Soja Oil*, Alcohol*, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Glycerin, Ricinus Communis Seed Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Butyrospermum Parkii Butter*, Caprylic/ Capric Triglyceride, Persea Gratissima Oil*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Theobroma Cacao Seed Butter*, Vitis Vinifera Fruit Extract*, Xanthan Gum, Hydrolyzed Corn Protein, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Soy Protein, Leuconostoc/ Radish Root Ferment Filtrate, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Helianthus Annuus Seed Oil, Parfum**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Benzyl Salicylate**, Citronellol**, Citral**
* ingredients from certified organic agriculture
** from natural essential oils

Kondicionér Avokádo Alverde - Repair-Spülung Traube Avocado
Složení: Aqua, Coco-Glucoside, Sodium Coco-Sulfate, Glycerin, Xanthan Gum, Inulin, Isoamyl Laurate, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Betaine, Citric Acid, Sodium PCA, Levulinic Acid, Chondrus Crispus Powder, Parfum*, p-Anisic Acid, Sodium Levulinate, Hydrolyzed Wheat Protein, Phytic Acid, Linalool*, Benzyl Alcohol*, Limonene*, Citronellol*, Persea Gratissima Fruit Extract, Vitis Vinifera Seed Extract, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Tocopherol
*ingredients from certified organic agriculture
**from natural essential oils

Konečně něco bez skrytých překvapení :) Alverde je prostě jistota, oba výrobky mají certifikát Natrue, což je pro jistota kvality a složení už pak nevěnuji takovou pozornost. Oba pomocníci voní nádherně jemně a nenásilně. Kondicionér má krémovou konzistrenci a dobře se vpracovává do vlasů. Máslo je pak o něco tužší a má tendenci vlasy mastit, ale pokud mi je to zachrání, tak ať si mastí dle libosti. Ikdyž, možná jsme spolu s máslem ještě nenašli ten správný způsob jak si vyjít vstříc.




Jako poslední ve výčtu zachránců mých vlasů jsou vitamíny a stimulátor růstu. Vitamínům se nijak více věnovat nebudu. Nepovažuji pojídaní vitamínových pilulek za úžasnost, ale jako krizové řešení. Měla bych teda zvážit spíš vlasní jídelníček (ale to odbočuji). Takže přejdu rovnou k Bioaquanolu (tímto děkuji úžasné Sabči, že mi ho pořadila)... Používám ho už druhý týden, takže výsledky se zatím samozřejmě ještě nedostavily, ale nádherně voní po bylinkách. Nanáším jej dvakrát denně a kupodivu nemastí vlasy, ačkoli si jej dávám přímo ke kořínkům.


Máte vy nějaké pomocníky na padání vlasů a na jejich celkovou regenraci?

21 komentářů:

  1. Já teda nevím, jak máš dlouhé vlasy, ale já jsem je měla pár cenťáků nad zadkem, a pomohlo se mi ostříhat - takže mám vlasy ani ne po ramena. Vlasy mi samozřejmě padají pořád, ale už nemám pocit, že budu jednoho dne plešatá. A nepotkávám se s chomáči vlasy na své podlaze a ve sprše! Jupíí :) Jinak nic zázračného ti poradit nemůžu, jen prý taky ještě antikoncepcí - nasazení - v průběhu - vysazení - než se hormony nějakým způsobem ustálí, takže kdo ví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasy mám tak po prsa, ale k variantě stříhání chci přistoupit jen v nouzi nejvyšší. Antikoncepci přikládám všechno špatné, takže v mém případě určitě huntuje i mé vlasy. Přece jen 6 let je už nějaká doba...je na čase se jí zbavit :-D

      Vymazat
  2. Větší míra padání vlasů na podzim a na jaře je úplně normální, prostě se více obměňují a můžeš je vyživovat jak chceš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrá zpráva, ačkoli i tak mi nepřijde ta intenzita padání normální, nepatrně mě to uklidňuje :)

      Vymazat
  3. Ahoj hezký blog, nechceš se navzájem odebírat ?:) dej vedět u mě na blogu

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Alverde miluju, jejich výrobky jsou zlatíčka :)
    Bioaquanol jsem taky používala, to po něm mi narostly moje vlásky :))
    Hedwica♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Alverde nedám poslední dobou dopustit. Teda hlavně na dekorativku. Na Bioaquanol jsem četla jen samou chválu, už se těším až se jejich efekt projeví :)

      Vymazat
  5. Poslední dobou už z toho blázním. To už člověk neví, co si hlídat dřív. Jestli éčka v potravinách nebo chemii v kosmetice. O tom cocamide dea slysim po prve a rozhodně si na něj dám pozor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! Mě teda tahle složka taky celkem překvapila, hlavně je v dosti přírodních šamponech, co jsem koukala tak ji má i Lush.

      Vymazat
  6. Hmm, tak od toho druhého přípravku jsi mě trochu odradila, ale přemýšlím nad tím Bioaquanolem. Jinak snad se mi povede taky sepsat podobný článek, protože s padáním vlasů jsem měla hodně problémy a musela jsem to řešit. Nakonec zabraly kvalitní šampóny, nějaké ty vitaminy (Biosil) a pak aktivátor růstu Biohar. Ale vyzkoušela jsem toho mraky, přestala si barvit vlasy, nemůžu používat laky na vlasy a většinu suchých šampónů i běžných šampónů.. No prostě katastrofa, ale naštěstí co mám blog, tak jsem našla plno skvělých značek, které mi dělají dobře (různé péče, šampóny, teď dokonce i sprej na objem a suchý šampón) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten sprej na objem by mě zajímal... já jsem fakt zvědavá, jestli budou za 2 měsíce vidět nějaké změny. O Bioharu jsem hodně četla, mělo by to být něco podobného jako ten Bioaquanol.

      Vymazat
  7. Tak to Bione je fakt zklamání, to jsem nečekala! :( Co teď? No lahvičku dopoužívám, ale prozkoumám teda co a jak dál.

    Líbí se mi to máslo od Alverde. Já mám vlasy docela suché, tak po něm asi kouknu v DM, nějaká silná výživa by se hodila.

    A Bioaquanol snad zabere, musí!! :) Mně už se zdá, že pomalu vidím výsledky a že vlasy padají méně (dle porovnání na polštáři).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bione zklamalo i mě, takové naděje jsem do něj vkládala... teď budu šampóny zkoumat pečlivěji. Ale i tak asi Bione dopoužívám. Jinak za tip s Bioaqaunolem ti budu vděčná ještě dlouho! Nebojím se, že by nezabral, už minimálně kvůli těm masážím hlavy :-D a ke všemu senzačně voní, ty bylinky jsou super.

      Vymazat
    2. No ze voni naaadherne? A ja nejednou cetla, ze pry je to smrad, pff! ;-)

      Vymazat
    3. Já si stojím za tím, že to voní a voní to i příteli. Něco mi to připomíná, ale nejsem si pořád schopná vzpomenout, co to je.

      Vymazat
  8. Tak ten Bione mě opravdu mrzí :( Mám doma ten s konopí a hned jsem se běžela podívat, jestli to tam je taky, ale naštěstí ne... Každopádně se toho už bojím :D

    Jinak super blog! Sleduji a budu moc ráda když mrkneš ke mně :)
    http://misinkoutek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pokud to tam není, tak se není čeho bát. A tím pádem bych nad Bione hůl nelámala :)

      Vymazat
    2. Děkuji moc za sledování :) Mně to tu nějak nefunguje, ale sleduji i tak :)

      Vymazat
    3. Tak jsem to zkusila opravit, no uvidíme, jestli to už bude fungovat :)

      Vymazat
  9. Ja som ostala zo značky Bione taktiež prekvapená, keď balzam od nich obsahuje na prvom mieste petrolatum a na druhom minerálny olej...čo sa týka šampónov a mojich vlasov som zhrozená ako som vysadila HA, tak úplne plznem a je už úplne jedno či mám šampón so silikónmi alebo bez...vlasy musím umývať denne....dúfam, že tento môj aktuálny stav veľmi rýchlo pominie a ja sa vrátim zas do normálu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám vysazeno a vlasy mi zůstavaly na zemi, všude kde jsem prošla... nejvíce mi pomohl právě ten bioaquanol. Ale věřím, že jak se vše po vysazení zase ustálí, tak to bude v pořádku :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...