úterý 12. listopadu 2013

Příprava na zimu, ať nemám na rtu prasklinu...


Obrázek
Zima se blíží mílovými kroky a ačkoli Martin svého koně někde cestou zapomněl, přípravy na mrazivé počasí u mě už probíhají v plném proudu. Možná i pro to, že jsem stará zmrzlina a ikdyž po ulicích lidé chodí ještě v podzimních bundách, já už provětrala i kabát (a to dokonce už v říjnu). Jakmile se opravdu ochladí, tak mé rty a kůže mezi prsty na rukách začne stávkovat a po prvním pořádném prochladnutí mi popraská do okouzlujících pavučín, které bohužel nikoho neohromí. Proto neustále hledám, co by mě před tímto "okrášlení" zachránilo.

Přípravy jsem začala pomaličku, polehounku a tak jsem se vrhla na výrobu vlastní pomády na rty. Až se sama divím, že to dopadlo podle představ. Jelikož mě to opravdu těší, tak vás do svého "patláma-matláma" zasvětím.

Co budeme potřebovat?
- bambucké máslo
- kokosový olej
- včelí vosk
- holandské kakao
- kávovou lžičku, kovovou misku, hrnec a dózičku na pomádu
+ slivovice (nebo jiný silný alkohol)!


Základním pravidlem je samozřejmě desinfekce, proto uvádím i slivovici. Vše, co si pro výrobu připravíme a co příjde do styku s budoucím balzámem (včetně dózičky na výsledný balzám) musíme nejprve vydesinfikovat. Já vše desinfikuju vařící vodou (100°C) a následně vše vytřu silnou slivovicí. Ta nejen desinfikuje, ale hlavně rychle vyprchá a desinfikované věci nezůstávají mokré.

A teď k samotné výrobě. Ta je mnohem rychlejší než příprava a desinfekce, které ji předchází. Připravíme si hrnec s horkou vodou, na který si posadíme kovovou misku, protože vše budeme rozpouštět ve vodní lázni. Poměr, který jsem zvolila je 1:1:1 (bambucké máslo : kokosový olej : včelí vosk), jakmile směs povolí a krásnou tekutou konzistenci, tak do ní vsypu trochu holandského kakaa a pořádně rozmíchám. Tím jsme již ve finále a můžeme plnit dózičky balzámem. Směs necháme pořádně vychladnout a pro lepší ztuhnutí ji již vychladlou dáme do ledničky.


Kde hledat inspiraci:


8 komentářů:

  1. Jé, to musí být voňavý a zdravý balzámek. Už jsem přemýšlela, že si k Vánocům objednám pár "přísad" a taky se do něčeho pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s ním fakt spokojená a nalákalo mě to k dalším pokusům, místo kakaa do směsi můžeš rozpustit kousek rtěnky, kterou používáš, aby balzám barvil :)

      Vymazat
  2. Jů, tak ten by se mi líbil.. Akorát jsem moc líná a nemám na vyrábění zrovna čas :( Ale používám kokosák a balzámy Saloos, některé hydratační rtěnky (GS Dolcezza, Mary Kay), lesk Yves Rocher nebo soudek od Oriflame :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona ta výroba není právě ani časově náročná. Já jsem doma měla vše, kromě toho vosku, ale hned jak jsem ho sehnala, tak jsem se do toho vrhla a zatím jsem spokojená. Když jsem použila více vosku a vynechala kakao, tak mi vzniklo super mazadlo na suchá a odřená místa :)

      Vymazat
  3. Tak to je super nápad :) Akorát nemám tucha, jestli někde seženu včelí vosk a objednávat se mi nechce - uvidíme ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si ho dopředu hledala na netu, ať vím kam pro něj jít a bývá i v některých zdravých výživách nebo v prodejnách s potřebama pro včelaře :)

      Vymazat
    2. Jojo, pohledala jsem, abych vedela kde zhruba hledat ;-)

      Vymazat
    3. Tak ať se pak při výrobě daří :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...