čtvrtek 14. listopadu 2013

Jak jsem měla vzoreček a na co si dát pozor

Obrázek
Ikdyž se poslední dobou snažím hlídat si složení různých produktů, občas se stane, že se mi i nějaký neřád dostane pod ruku a chvíli trvá než ho objevím. Jak mě pak mrzí, ty zbytečně investované peníze do jedů. Proto jsou pro mě vzorečky nejlepším způsobem, jak si vyzkoušet něco nového (i drogérkového) a nepřijít na buben. Poslední vzoreček, který se mi dostal do spárů, byl make-up Maybelline AffiniMAT.

Nejprve jsem přemýšlela, jestli jej vůbec zkoušet, ale když už byl doma, tak jsem neodolala. Krytí mi příjde naprosto super a pro mé potřeby je dostačující, ale ani přesto si pro plné balení do obchodu určitě nepůjdu.


Maybelline AffiniMAT
Složení: aqua, cyclopentasiloxane, alcohol denat, butylene glycol, ethylhexyl methoxycinnamate (chemický UV filtr), phenyl trimethicone, squalane, BIS-PEG/PPG-14/14 dimeticone, magnesium sulfate, talc, nylon-12, maltitol, disodium stearoyl glutamate, aluminium hydroxide, sorbitol, perlite, vaccinium myrtillus fruit extract (extrakt plodu brusnice borůvky), [+/- may contain, CI 77891 / titanium dioxide, CI 77491, CI 77492, CI 77499 / iron oxides]F.I.LD161440/3


A teď ke složení. Na první pohled není tak děsivé, ALE!! Make-up obsahuje ethylhexyl methoxycinnamate (označovaný někdy také jako octinoxate). Jedná se o chemický UV filtr, který může často vyvolávat alergickou reakci (je fotoalergenem) spojenou s řadou dalších nežádoucích účinků na lidské zdraví, zejména proto, že se vstřebávají do pokožky. Může způsobovat větší citlivost vůči slunečnímu záření a v kombinaci se slunečními paprsky může spouštět alergickou reakci. V laboratorních pokusech byla tato látka potvrzena rovněž jako narušitel hormonů štítné žlázy. A proto pozor na chemické UV filtry.

Negativa chemických UV filtrů:
  • produkují volné radikály, tím zvyšují poškození buněk a způsobují změny, které vedou k rakovině. Pozor hlavně na benzophenon, který je jedním z nejmocnějších generátorů volných radikálů.
  • narušují hormonální rovnováhy, pozor zejména na oxybenzone. Tomu je dobré se vyhnout velkým obloukem, protože patří mezi největší narošitele hormonální rovnováhy. Další "narušitelé": avobenzone, benzophenone, ethylhexyl p-methosycinnimate, 2-ethylhexyl salicylate, homosalate, octocrylene, ethylhexyl salicylate, glyceryl PABA či octyl methoxycinnamate.
  • hromadí se v našem tělesném tuku a vznikají problémy s odstraněním nových a nebiologických sloučenin
V kosmetice však naštěstí existují i minerální UV filtry, které zůstávají jen na povrchu pokožky. Jsou účinné, voděodolné a otěruvzdorné. Jedinou nevýhodou kosmetiky s minerálními UV filtry je konzistence a samozřejmě o něco vyšší cena.

Jaké máte zkušenosti se vzorečky vy?


4 komentáře:

  1. Pokud jsou to vzorky make-upů - dávám je kamarádkám - většinou jsou totiž moc tmavé, na moji sněhurkovskou pleť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě odstín sedl, až mě to překvapilo.

      Vymazat
  2. Wow, tak zrovna tuhle věc bych v tom složení nenašla (ten název mi prostě nic neříká).. Jedině bych musela do Googlu zadávat jednu složku po druhé abych zjistila co to znamená :D (běžně to dělám např. u šampónů, když některým složkám nerozumím) :P
    A vzorky řeším opravdu až po tom, co se mi nějaký moc zalíbí (což je stejně málokdy)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky bych asi jen tak neřešila složení. Ale zaujalo mě jak kryje a už jsem šmejdila v databázi EWG's :-D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...