středa 2. října 2013

Proč bych chtěla bydlet v kokosovém ořechu...

Obázek
O kokosovém oleji čtu na internetu na různých blozích už dlouhou dobu. Doma mám domácí deodorant a zubní pastu, které jsem již zmiňovala ZDE, ve kterých je právě kokosový olej hlavní součástí. Nedávno jsem se však odhodlala konečně si pořídit i samotný čistý kokosový olej a naprosto jsem mu propadla. O kokosovém oleji bylo již napsáno mnoho, ale myslím si, že žádná nová odá na jeho kvality není na škodu, proto se zařazuji také do zástupu jeho milovníků a milovnic.


Kokosový olej má všestranné použití, jak samotný obal hlásá je vhodný na vaření, pečení, masáže a péči o pokožku. Nejvýznamnější jsou jeho desinfekční a antibakteriální vlastnosti, umí účinně ničit bakterie a kvasinky. Po otevření vás omámí svou lahodnou vůni a chutí. Je to malý zázrak ve skle, který je bohatý na antioxidační látky, zpomaluje proces stárnutí a stimuluje regeneraci buněk. Obsahuje i kyselinu laurovou a to 45-50%. Tato kyselina se vysokou měrou podílí na budování imunitního systému. A bonusem na závěr rychlého chvalozpěvu je fakt, že kokosový olej neobsahuje cholesterol a je vhodným a účinným bojovníkem proti celulitidě a pomocníkem při hubnutí - podporuje metabolismus, zbavuje pocitů hladu na dlouhou dobu a eliminuje chutě na sladké. Doporučenou denní dávkou jsou 3,5 lžic.
Obrázek
Skladování:
Kokosový olej nemusíte uchovávat v chladničce. Je nejméně náchylný k oxidaci a ze všech rostliných olejů má nejdelší trvanlivost. Kokosový oleje obvykle vydrží i mnohem déle než je jeho doba expirace a jeho trvanlivost může být i dva roky. Neuchovávejte ole však na přímém slunci, nejvhodnější je suché a temné místo do 20°C.
Pozn. Pokud ještě nemáte vlastní kokosový olej, tak při nákupu dejte pozor, aby byl za studena lisovaný!! Při lisování za studena si kokosový olej ponechává vysoký obsah přírodních látek (zejména vitamíny A, C, E).


Pár tipů jak na něj.
KUCHYNĚ  (zdroj)
  • Pečení chleba - nahradte máslo či stolní olej kokosovým olejem. Chléb získá jemnější chuť a lahodnou křehkost.
  • Grilování - použíjte kokosový olej jako základ do grilovacích past a směsí. Tip na originální grilovací směs: Kokosový olej, sůl a trochu nasekané citronové trávy.
  • Pečené brambory - oloupané brambory potřeme vydatně kokosovým olejem a pečeme cca 40 minut (po 20 minutách otočte, aby se opékaly i z druhé strany).
  • Obilná kaše - lžičku kokosového oleje nechejte rozpustit v oblíbení kašičce.
  • Zvýraznění chuti - kokosový olej přidejte bez obav do kořeněných, slaných či ostrých pokrmů či do majonézy.
    Obrázek
POKOŽKA
  • Jako krém - pro maximální využití schopností kokosového oleje se dobré jej používat na navlhčenou pleť.
  • Jako anti-aging krém (krém proti vráskám) -  kokosový olej pomáhá omezovat vznikání drobných linek a vrásek a udržuje tkáň silnou a pružnou. Já sama jej používám místo nočního krému na oční okolí.
  • Jako balzám na rty - kokosový olej se doporučuje jako pomocník na výživu a ochranu rtů
  • Jako odličovač - ideální odličovač zejména pro suchou a citlivou pokožku. S řasenkou a tekutou linkou si neporadí, ale se stíny, make-upem, pudrem, tvářenkou atd. si poradí nejlépe. Opravdu bleskurychle čistí pleť.
  • Jako masážní olej - vhodný k uvolnění zatuhlých svalů.
  • Jako regenerační krém - nebojte se použít kokosový olej po opalování či po holení, aby jste vaší pokožce dopřáli to nejlepší. 
Obrázek
VLASY
  • Jako balzám na třepení konečků - působí proti třepení konečků vlasů, stačí jej vetřít do konečků vlasů a nechat vstřebát.
  • Jako výživný zábal - kokosový olej rozehřejeme a vmasírujeme do vlhkých vlasů, ty pak zabalíme do ručníku a po 20 minutách vlasy umyjeme šampónem. Kokosový olej pomáhá regenerovat poškozené a lámavé vlasy. Pravidelným používáním vrací maštění vlasů do rovnováhy (odstraňuje poruchy maštění vlasů spojené s příliš suchými či mastnými vlasy)
  • Jako masážní olej na pokožku hlavy - rozehřáty olej v příjemné teplotě ve velkém množství vmasírujeme do pokožky hlavy a necháme pomalu vstřebávat. Olej můžeme nechat působit i přes noc a poté vlasy umyjeme šampónem.
Obrázek
+ DALŠÍ VELKÉ PLUS  + 
  • Bělení zubů - kokosový olej lze používat i při ústní hygieně, účinně ničí bakterie způsobující zubní kazy a bojuje proti kvasinkám způsobujícím afty a zároveň má přirozené bělící účinky.
  • Přírodní lubrikant - kokosový olej je hypoalergenní a hodí se i pro citlivou pokožku a sliznice. Nedoporučuje se ho však používat v kombinaci s kondomem.
  • Krém na intimní problémy - spojení desinfekčních a antibakteriálních vlastností s dobrou snášenlivostí s citlivou pokožkou a sliznicí lze kokosový olej použít k potírání intimních partií v případě svědění či pálení.
Obrázek
Doufám, že jsem ty, kteří ještě doma nemají svého kokosovéh parťáka, navnadila k jeho pořízení. U mě má rozhodně své místo jisté.

Máte vy nějaký vlastní tip na jeho další použití?

20 komentářů:

  1. Proč ho ještě doma nemám? Proč pořád kolem něj chodím a jen se na něj dívám? Už si ho musím koupit, a přidat se k vám do klubu:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě to taky začalo jen díváním :-D

      Vymazat
  2. Na kokosový olej nedám dopustit!! :) Nejraději ho používám na tělo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už taky ne :) zkouším ho používat ve všech směrech a na všechno a jsem s ním moc spokojená.

      Vymazat
  3. Já ten olej miluji, používám ho na vše :-)

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se nedivím, od té chvíle, co ho mám doma, tak ho používám od koupelny po kuchyň naprosto na vše :)

      Vymazat
  4. OMG, 3,5 lžic? To bych se z toho po****a :D
    Jinak kokosový olej zbožňuju a už několik let bez něj nemůžu být :) Akorát v kuchyni ho vůbec nevyužívám a o některých účincích jsem nevěděla (bělení zubů,hubnutí,lubrikant?? :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze 3,5 lžic bych se taky po..., dala jsem si jednu lžičku, ať mě přejde mlsná a nic moc :-D ale chci ho vyzkoušet na všechny způsoby :) O bělení zubů jsem věděla už dříve, ale použití jako lubrikant jsem zjistila až teď a hodně ženských to chválí... jednou se snad taky odhodlám :-D

      Vymazat
  5. Konečně jsem si našla čas si pročíst tvůj blog a follownout tě bloparťačko:-)
    Já jej tedy nejvíce používám jako masku na vlasy a bělidlo na zuby:-) Je to jednička:-) Asi si půjdu udělat zábal, když už jsme u toho:D. Je skvělý, ale neumím si jej z vlasů asi umýt, když mám po něm mastné vlasy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už pročítám tvůj blog. Jinak teď kokosový olej používám před spaním na konečky (ale jen když vím, že nikam nejdu :-D ) je potřeba ho dobře vymýt. Jen jsem ho nikdy nezkoušela na celou délku vlasů. No a na to bělení je to úžasné :)

      Vymazat
  6. Né tohle už vážně nevydržím, stále o něm číst a ještě ho nemít doma. A to jsem si už tolikrát říkala, že si ho koupím, asi až si ho pořídím tak to bude zázrak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze začátku jsem o něm taky jen četla :-D jinak v DM je dlouhodobě za cenu okolo 180,- Kč a určitě se to vyplatí :)

      Vymazat
  7. Je hodně fajnový, ale zas až tak ho osobně nepřeceňuji, jsem takový skeptik proti těmto "super food" nebo tady i super cosmetic :-) Na pleti mi nedělá vůbec dobře, hodně ucpává póry. Ale na tělo, to zase jo, vlasy taktéž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S úcpáváním pórů máš pravdu, už jsem to slyšela od více lidí... ale i tak ho zbožňuju :)

      Vymazat
  8. Zdravíčko, jakým způsobem jej používáte na bělení zubů ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, já dávám trošku přímo na kartáček a pár minut zuby čistím. Ne každému může být ten olej v ústech úplně příjemný (vzhledem k chuti), ale není to žádná hrůza. Po delší době používání je efekt vidět. A myslím si, že pro silné kafaře je dobré si zuby "přepucovat" hned po kávě a rozhodně nebudou tak rychle žloutnout.

      Vymazat
    2. A před běžnou pastou nebo po ní ?

      Vymazat
    3. Já to používám po pastě :)

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...