pondělí 21. října 2013

Pro mlsné jazýčky... když chci mlsat zdravěji

Obrázek
Ach... 15:03 = krizová doba, zejména pokud jste oběd ošidili tak jako já a ještě jej snědli chvíli před polednem. Žaludek už naznačuje, že by si dal nejen nášup, ale i něco dalšího. ALE hlavně ať je to sladké. Kávou jsem ho neobalamutila, ačkoli měla dva rafinované cukry ;-) a tak musím zapátrat v paměti, co by jeho choutky a chutě mohlo zkrotit a zároveň mě příprava neodradila. Kupodivu dumání není ani moc těžké. Dlouho jsem totiž neměla lívanečky...

Co si nachystat?
150 g pohankové nebo špaldové hladké mouky,
1 vejce,
200ml mléka,
1 lžičku třtinového cukru,
1/2 lžičky prášku do pečiva,
olej na vymazání pánve,
mletá skořice.


A mícháme:
Do mísy dáme vejce, mléko a společně s třtinovým cukrem vše ušleháme, potom přidáme pohankovou mouku a prášek do pečiva. Nakonec vmícháme mletou skořici (množství jak máme rádi). Těsto necháme chvilku odstát. A hurá s ním na lívanečník (nebo jako já na pánev).

Tip:
Omáčka k lívanečkům: řecký jogurt, oblíbená marmeláda a dvě lžičky rumu.

Čím balamutíte své "břuchy" vy?


8 komentářů:

  1. Hmm, palačinky - lívance bych si fakt dala! Nejlépe s nějakýma čerstvýma borůvkama nebo malinama. Ale to bych si moc vymýšlela. S jogurtem mám palačinky taky ráda, a ještě si na ně přidávám agávový sirup (až budu velká koupím si javorový, tak jako v anglii :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám spoutu "jídloplánů", které si splním až budu velká :-D zatím používám agávový sirup :)

      Vymazat
  2. mmmm this looks really amazing! Banana pancakes are the best! c;
    xx
    <(") Hoda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. it's made from spelt wheat, in fact :) banana is only for decoration ;-) but banana pancakes sounds so good

      Vymazat
  3. mňaaaam, to musím někdy vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  4. mňaam vyzerá to veľmi chutne :) určite to vyskúšam, dakujem za recept :)

    http://julietandnicol.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě není zač, pak napiš jak chutnaly :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...