čtvrtek 22. srpna 2013

Gentle care... aneb bacha na chemii

To máte tak, když nakupujete ve spěchu, vběhnete do obchodu a v rychlosti vyberete něco, co alespoň vzdáleně splňuje vaše požadavky. Pokud tedy nejdete rovnou na jistotu. Přesně tak jsem vběhla do obchodu já. Nebyla to drogerka, takže nic moc výběr, prostě klasický hypermarket. Sotva jsem si vybrala, tak jsem si to celá šťastná čvachtala ke kase. Našla jsem deodorant, který neobsahuje hliníkové soli, alkohol, barviva a konzervační látky. Dokonce přes to všechno je 48-hodinovou ochranou proti pocení. No dobře, když se jedná o klasickou drogérkovku mohlo mě napadnou, že někde bude zakopaný pes, ale ve spěchu se člověk nechá obelstít etiketou.

Nivea deodorant Pure & Natural Action Lotus Scent
Složení: aqua, propylene, glycol, PPG-15 stearyl ether, steareth-2, steareth-21, parfum, butyloctanoic acid, ethylhexylglycerin, octenidine HCI, persea gratissima oil (avokádový olej), trisodium EDTA, butylphenyl methylpropional (lilial), eugenol, geraniol.


Po pravdě složení jsem pořádně mohla prozkoumat až po jeho delším používání, protože jsem jej kupovala na poslední chvíli před odjezdem pryč a složení mě nepotěšilo toliko jako etiketa samotná. Na posledních třech místech ve složení se nacházejí né moc přívětivé látky:
  • Lilial - syntetická složka vůně, která je spojená se vznikem alergií a dermatitid.
  • Eugenol - přirozeně se vyskytující chemická vůně, jež lze nalézt v hřebíčkovém oleji, opět je spojen s alergiemi a dermatitidami.
  • Geraniol - přirozeně se vyskytující složka vůně, která se nalézá v různých éterických olejích, např. růžový či citronelový olej.
Jedná se o alergeny. Všechny tři látky jsou podle EWG's Skin Deep databáze hodnoceny číslem 7, toto hodnocení je řazeno v kategorii vysoké riziko. Tímto se myslím na delší dobu zase rozcházím s deodoranty, když tam není jeden jed, tak je tam další...  A přitom tam pěkně jemně a nenápadně voní. Sice proti pocení při větší námaze a při vedru toliko nevydržel, ale byla jsem s ním relativně spokojená.


4 komentáře:

  1. Zatím jsem tedy s alergiema problém neměla, ale je to docela síla. To by sis ale v dnešní době nemohla koupit skoro nic :-/

    A to je kuličkový nebo sprej?

    www.uncharted-me.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jedná se kuličkový deodorant, jinak máš pravdu, že v dnešní době se tomu dá vyvarovat těžko... ale pokud člověk chce, tak se dají takové výrobky najít, ale málokdy jsou v běžné drogérce a člověk musí hledat :)

      Vymazat
  2. Mna tak raz sklamala himalaya herbals..nadpisy maju pekne dokonca aj zlozenia niektorych vyrobkov su fajn,ale pri niektorych veru nic moc:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak o téhle kosmetice jsem ještě neslyšela... a v čem tě zklamala, jestli se můžu zeptat :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...