úterý 18. června 2013

So Energetic

 Ať člověk chce či ne, jsou dny, kdy musí využít malé lži a pomoci své kráse nějakým tónovaným krémem nebo make-upem. U mě těch dní je hodně. Při poslední návštěvě jsem u regálu v drogérii dlouho přemýšlela, co skončí v mém košíku a nakonec jsem se rozhodla, že vyzkouším něco pro mě nového a to miss sporty - so energetic.

Miss Sporty - So Energetic
Složení: aqua/water/eau, paraffinum liquidum/mineral oil/huile minerale, propylene glycol, glycerin, stearic acid, magnesium aluminum silicate, talc, isostearic acid, isopropyl isostearate, triethanolamine, cetyl, alcohol, xanthan gun, phenoxyethanol, caprylyl glycol, parfum/fragrance, fragaria vesca (straweberry) fruit extract, disodium edta, sorbic acid, mica, silica, hydroxycitronellal, limonene, hydroxyisohexyl, 3-cyclohexene carboxaldehyde, phosholipids, leuconostoc/radish root ferment filtrate, tocopheryl acetate, ascorbyl palmitate, retinyl palmitate, sapphire powder, titanium dioxide (CI77891), iron oxides (CI77491, CI774492, CI77499)


První dojmy z krému, které jsem měla byly hned v drogérii. Při rychlém zkoumání složení neobsahuje tolik škodlivyn jako jiné značky, které jsem prohlížela. Při pozornějším pohledu jsem si všimla složky magnesium aluminum silicate. Snažím se hliníku vyhýbat, proto jsem se hned dala do hledání bližších informací. Jedná se o minerál křemičitan hořečnatohlinitý, který je odvozený od čištěného jílu. V kosmetice se používá hlavně jako zahušťovadlo. Podle EWG's Skin Deep Cosmetics Database je jeho celková škodlivost nízká. Součástí krému je rovněž paraffinum liquidum, kterému se u běžné kosmetiky snad nedá vyvarovat.  Nesmím opomenout ani obsažená barviva CI77891, CI77491, CI774492, CI77499, v těchto případech se jedná o přijatelná přírodní barviva.

Za plus tohoto krému pokládám extrakt jahodníku obecného, samotný krém rovněž po jahodách příjemně voní (ač já sama jahodovou vůni moc nemusím, tento krém mi voní). Někomu může krém připomínat i vůni citrusových plodů, protože obsahuje limonen (tato sloučenina může způsobovat alergie, ale její škodlivost je hodnocena jako nepříliš velká). Krém se pěkně roztírá a pěkně kryje. Mezi běžnými kosmetickými produkty jej vidím jako jeden z lepších.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...